Alltså vilken fantastisk helg!
Fredagen bestod av äventyrsbad med massa skratt och lek. Eftersom att vi kom kring lunchtid så badade vi ett tag och sedan åt vi lunch. När vi intagit lunchen var det bad igen och några timmar senare steg vi upp och gjorde oss delklar inför middagen. Vi checkade in på hotellet, bytte om och barnen lekte ett tag. Taxin var beställd till 17:45 och då hoppade vi in i bilarna och åkte iväg till Stekhuset. Vi fick den bästa servitören i vanlig ordning och maten smakade utsökt. Mina båda barn hann somna på restaurangen innan vi var färdiga så de fick åka taxi sovandes tillbaka till hotellet. Jag och Samuel hjälptes åt att lägga i säng barnen och sedan skickade jag ner honom till baren. Själv la jag mig och slötittade på tv och sedan somnade jag. Under natten kom Liam och sedan Kasper till min säng och bad mig hålla om honom, han hade drömt en mardröm och sov resten av natten i min säng. Samuel tog kort på oss där vi låg och trängdes på en 90 cm säng alla 3. Han fick för första gången en hel säng för sig själv!

Lördagmorgon startade strax före kl 7 och vi var på frukosten strax efter 7. Barnen fikade och sedan fick de leka ett bra tag. De övriga kom kring halv 9 och fikade och vi pratade lite om hur deras dag skulle se ut. Vi lämnade frukosten och åkte iväg till Birsta. Första huset blev IKEA och vi gick ett “titta” varv innan vi åt lunch och sedan gick vi en trappa ner och Kasper ville då in i lekrummet så vi lämnade honom där. Vi plockade ihop de vi skulle köpa och när vi kom till Ta-dig-själv lagret var det 15 min kvar av Kaspers lektid så Samuel fick gå och hämta honom. Jag och Liam smög omkring där inne på lagret och han somnade nästan i vagnen på en kudde. När Samuel och Kasper kom gick vi till kassan och betalade. Vi hade nu avklarat ikea och beslöt oss för att gå och fika. Sagt och gjort så gick vi över till andra huset och där tog vi oss en fika. Liam fick oss alla att skratta våldsamt mycket då han ville ta bort sockret från wienerbrödet och sedan även “skalet”. Som ni förstår så blev det inte så mycket kvar av hans wienerbröd men han var nöjd ändå.
När vi hade fikat så besökte vi Kaspers affär där han köpte lite kläder som han ville ha. Vi drog vidare i köpcentret och när vi var klar så åkte vi till affären barnen väntat på hela dagen, Toys R us! De fick köpa varsin grej för 250 kronor där inne och sedan skulle de peka ut julklappar som de önskade sig. Efter 2-3 timmar hade barnen pekat, jag hade handlat och slagit in medan de byggde lego inne i butiken med Samuel. När vi gick ut sprang jag in i affären igen och kompletterade lite och sedan åkte vi tillbaka till hotellet. Väl på hotellet mötte vi de andra som då var på väg att fara ut och äta middag. Vi bestämde oss för att äta på hotellet för barnens skull och det blev perfekt. De åt upp sin mat och sedan lekte de medan jag och Samuel åt våran mat och drack kaffe.
Klockan sprang iväg och Kasper ville leka med leksakerna på rummet så vi beslöt oss för att gå tillbaka till rummet. Där lekte dem med sina nya leksaker och sedan borstade vi tänderna och la oss. Jag provade att skicka Samuel till hotellbaren men han stannade kvar hos oss. Det blev en tidig kväll för mig och det märktes dagen efter.

Jag och Kasper var vaken strax efter klockan 6 på söndagmorgon men låg och myste fram till 6:40 då vi började väcka resten i rummet till liv. Vi var på frukosten igen strax efter klockan 7 och då var det fullt med folk och hög volym. Barnen fikade snabbt och sedan passade de på att leka medan jag och Samuel fikade klart. Innan klockan hade hunnit bli 8 var restaurangen nästan tom och vi drack kaffet i lugn och ro. När folk började strömma in igen så gick vi till rummet och packade ihop våra saker och checkade ut.
Vi åkte till coop på birsta och fyndade en liten tomte till vår tomtefamilj och sedan körde vi till Candy World. Barnen visste inte att man kunde leka där så de gick mest runt och tittade på allt godis. Jag och Samuel gick före och visade vägen till rulltrappan, redan då blev de lyriska och när de insåg att de fanns ett lekland där uppe så bubblade lyckobägaren över. Jag betalade in dem och köpte till All Inclusive som innebar obegränsat med korv, saft, popcorn, bullar och kaffe till oss så länge vi var där. Barnen utforskade stället med Samuel och jag kollade runt när jag kunde gå utan att bryta ihop kroppen. När de hade lekt ett tag tog vi in maten och de åt sig mätta och fortsatte sedan leken. När de hade lekt i ett par timmar så bestämde vi oss för att åka hem. Utan tjafs så följde barnen med till bilen där vi startade en bild och började vår resa hemåt.

Vi hade några stopp på vägen hem där vi passade på att tanka, pinka och även äta middag. Vi tog middag i Vilhelmina på pizzerian Quinto, en väldigt liten pizzeria. Vi slog oss ner vid ett av de fyra borden. Maten kom snabbt och pizzorna var stora. Barnpizzan var som en vuxenpizza i Sorsele. När jag stoppade första tuggan i munnen dog jag, den var så gudomligt god! Allihopa åt som hästar och jag har nog inte ätit så god pizza förut. Kasper blev skitnödig mitt i allt och det var bråttom för han tog beslutet att gå och fråga efter en toalett. De visade honom toaletten och Samuel krånglade sig upp från stolen och gick till Kasper. När de kom ut och satte sig vid bordet skrek Liam till Samuel att ta av honom skorna. Sedan sa han att han var blöt om foten. Tillslut fattade Samuel att Liam hade alltså kissat så mkt att de rann ner efter benet. Vi steg upp och lämnade pizzerian. Väl i bilen fick Liam nya kläder och sedan åkte vi hemåt. Så mycket som vi skrattade på pizzerian och i bilen har vi nog inte skrattat på länge. Hela familjen tyckte att hela situationen var väldigt rolig.
I Storuman tog vi ett snabbt stopp där barnen fick varsin ipad i knä. Nu hade de gjort sig förtjänt av att spela sista milen hem.

Hemma så bar vi in allt som blivit köpt och sedan packade vi upp allt innan barnen skulle gå och sova. Vi beslutade att efter en sådan resa så skulle de få vara hemma så de fick vara uppe en liten stund extra än vanligt. Samuel la barnen och satt i sovrummet med dem och spelade gitarr till de somnat medan jag låg i soffan och njöt av livet. När de hade somnat åkte Samuel iväg till garaget för att tvätta bilen. Jag gav mig på att laga en dragkedja men misslyckades med att klippa lös den gamla löparen. Efter blod, svett och tårar gav jag upp. När Samuel kom hem låg jag i soffan och förklarade läget för honom om dragkedjan. Han fixade bort den gamla löparen och öppnade upp den nya. Nu var det bara att sätta fast den nya, det fixade jag galant och sedan var overallen som ny! ZlideOn heter den magiska lilla manicken som gör att livet fortsätter trots trasig dragkedja. Den blir som NY!
Hur som helst så myste jag och min man framför tvn tills första reklampausen kom, då gick vi till sängen och slog på tvn där istället. Vi såg Big Brother och sedan var det minsann dags att sova. TRODDE JAG! Inte ska ni tro att jag somnade, nädå, jag var väl vaken till 12 igår. Tror att den här helgen har gett mig fler sovtimmar än vad jag fått ihop hemma sista tiden.

Hur som helst så vaknade jag i morse INNAN väckarklockan och steg upp. Kasper vaknade strax efter så honom parkerade jag i soffan medan jag gjorde mig i ordning. Rätt som det var stod Liam och tittade på mig och sträckte ut armarna för en morgonkram och en morgonpuss. Han gick titt soffan han också och tittade på tv medan jag väckte Samuel, gjorde kaffe och packade min jobbväska.
När jag kom på jobbet kändes det som vanligt. Lugnt och behagligt! Jag låste upp och startade igång allt, sorterade paketen och aviserade. Sedan gick jag in i köket och fyllde på och rengjorde kaffemaskinen, tände ljus och förberedde min frukost.

Hur har din helg sett ut?